In ultima perioada am observat mai multe reclamatii legate de sustragerea unor sume prin inselarea abonatilor la serviciile de telefonie mobila.
Care este modul de operare? Clientul este sunat de catre o persoana care se recomanda ca fiind un angajat al operatorului de telefonie mobila. Pentru a fi credibil, clientului i se ofera o serie de date legate de contract, incluzand si datele personale. Apoi i se cere clientului sa faca anumite operatiuni pe telefonul mobil, operatiuni prin care se transfera o suma de bani catre un alt numar de telefon.
De ce clientii fac ceea ce le cere persoana de la telefon? Pentru ca fie li se spune ca au castigat un concurs si pentru a obtine premiul trebuie sa faca anumite operatiuni pe telefonul mobil, fie ca trebuie sa fie trecuti la un alt tip de serviciu, fie la o alta retea etc.
De ce operatorii de telefonie nu fac nimic? De ce ar face ceva? Prin aceste manevre le cresc incasarile, lucru binevenit in aceasta perioada. Apoi sumele nu sunt foarte mari asa ca de cele mai multe ori consumatorul se resemneaza cu pierderea si nu se mai lasa pacalit asa usor. Dar sunt peste 10 milioane de utilizatori de telefoane mobile in Romania si daca de la fiecare se fura 10 EUR se obtine o adevarata avere. In cazul tentativelor de phishing (un tip de frauda oarecum asemanator) bancile anunta clientii prin orice mijloace ca ele nu vor cere prin telefon sau e-mail datele personale ale clientului. De ce operatorii de telefonie mobil nu fac acelasi lucru? Probabil din cauza banilor. Daca nu fac nimic castiga mai mult decat daca isi protejeaza clientii.
Ce putem face ca sa ne protejam impotriva acestor fraude? Sa reclamam fraudele daca am fost victima. Sa fim atenti cui dam datele noastre personale. Sa cerem si un alt mod de a fi contactati (nu doar telefonic). Sa sunam noi la serviciul clienti pentru a confirma identitatea celu care suna inainte de a face transferul si nu in ultimul rand sa fortam companiile de telefonie sa blocheze toate numerele care se ocupa de acest tip de fraude.
Ati fost victima unei fraude similare? Spuneti-ne povestea dumneavoastra mai jos.
si eu am fost inselata de VODAFONE!!!!! m-au mintit ca-mi ofera un abonament dar la factura ne-au pacalit!!! niste HOTI!!!!!!!!!!!!!!
orange de aproape un an scrie pe spatele facturilor ca nu cere informatii din buletin si nu cere transferuri de bani ( reincarcari prepay mai exact) ..de curand pana si robotelul inainte sa faci reincarcarea iti spune aceeasi poezie….insa din pacate oamenii sunt extraordinar de creduli
e bine de stiut ca majoritatea celor care fac astfel de inselaciuni sunt puscariasi pentru a vinde apoi cartelele si chiar daca numerele sunt blocate ei iau altele si altele..
Eu am fost client Orange, apoi Vodafone, apoi Cosmote, apoi RDS, apoi Romtelecom si
toti au incercat sa ma tepuiasca si pentru asta m-au pierdut de client. Nu am mai
platit nimic din ciornele lor de facturi nestampilate si nesemnate, care le umfla
in fiecare luna contrar Legii Codul Consumatorului. Nu stiu decat sa te sune dupa bani,
iar daca faci o sesizare nici nu iti raspund asa de nesimtiti sunt. Deci daca esti
nemultumit ca isi bat joc de tine trebuie sa fii prost sa mai stai de vorba cu ei sau
sa le mai si dai bani ca sa isi bata joc de tine. Cand nu o sa mai aiba clienti si o
sa realizeze ca CLIENTUL NOSTRU ESTE STAPANUL NOSTRU atunci sa vedem.
Deci treci pe Prepay sau Nopay.
Eu am fost client Orange, apoi Vodafone, apoi Cosmote, apoi RDS, apoi Romtelecom si
toti au incercat sa ma tepuiasca si pentru asta m-au pierdut de client. Nu am mai
platit nimic din ciornele lor de facturi nestampilate si nesemnate, care le umfla
in fiecare luna conform Legii Codul Consumatorului. Nu stiu decat sa te sune dupa bani,
iar daca faci o sesizare nici nu iti raspund asa de nesimtiti sunt. Deci daca esti
nemultumit ca isi bat joc de tine trebuie sa fii prost sa mai stai de vorba cu ei sau
sa le mai si dai bani ca sa isi bata joc de tine. Cand nu o sa mai aiba clienti si o
sa realizeze ca CLIENTUL NOSTRU ESTE STAPANUL NOSTRU atunci sa vedem.
Intra pe prepay sau nopay.
Prostiia e nemaginita ne inconjoara dupa 4 ani pe net 90% cu are am stat de vorba sunt incredibili de prosti asa ca nu stiu dece va mai mirati ca iau teapa au un singur neuron …e ca si cum ai pune intrebarea dece orbi nu vad ..!
Nu ii vorba ca avem un singur neuron Agetu. Si eu am luat tzeapa la Cosmote. M-a sunat cica un „agent” si mi-a cerut sa introduc ceva cod pentru a putea sa imi faca cica reducere la abonament de 50%. Prostia mea a fost ca nu m-am prins la timp si am transferat 3 euro pe un nr. Nu este mult dar m-a deranjat. Dupa vreo 2-3 min pana mi-am dat seama am sunat la serv de relatii cu clientii si le-am spus ce s-a intamplat au spus ca nu au ce sa faca. Niste cretini si hoti
am facut greseala sa inchei un contract cu germanos pentru a beneficia de un nokia e52 in reteaua cosmote. in 10 zile telefonul s-a stricat si mi l-au trimis la service in bucuresti, insa nu mi-au dat nici un telefon la schimb.
am sunat la cosmote si mi-au spus ca nu este treaba lor, sa ma adresez la germanos.
am sunat si la germanos, mi-au spus sa ma adresez celor de la care am cumparat telefonul si abonamentul.
de fapt m-au trimis inapoi de unde am plecat pentru ca cei care mi-au facut abonamentul nu mi-au dat vreun telefon la schimb pe perioada cit telefonul achizitionat pe baza de abonament este la reparat.
SFAT: atentie la companiile de telefoane, mai ales cele mobile, sunt asa cum stiti si voi ca sunt pentru ca in replublica banana romanica este loc pentru ei, noi consumatorii suntem cantitate neglijabila….
am fost pacalit de vodafone contract obligatoriu pe 2 ani sau plata la 175 de euru daca nu esti multumit de serviciile lor mari excroci pica netul mereu si abonamentele foarte scumpe i-ti blestemi zilele daca te incurci cu ei,normal ca nu sunt multumit de ei dar nu vreau sa le dau munca mea ca sa renunt la serviciile lor nu mi se pare corect si mai alec ca pika netul la fiecare ora iara mi se pare absurd specific locuiesc in Bucuresti,plaesc la timp facturile si cand vrei sa le zici la *222 nu face3 decat sa cante cate 2 ore si nu raspunde nimeni o mare T e a p a VODAFONE,care ma pacalit sa i-si ia tamaie si lumanari de banii mei dati de pomana la factura
am fost si eu sunat de asa zisii reprezentanti Oringe si am fost pe faza
am sunat la oringe si am fost tratat de un vorbitor la telefon ce nu face sa mai fie angajat la oringe
am fost trimis la justitie iar ei nu au nici o vina ca cei ce suna au date din contract care sunt garantate ca CONFIDENTIALE Nici nu avrut sa stie ce s-a intimplat . Ei sun nevinovati
Nu vor sa asculte si nuci nu vor sa ia nici o masura . macae sa isi ceara scuze