Skip to content


Cum sa evitati tepele agentiilor de turism

Un reclamagiu se plange ca a fost inselat de catre firma Tunisiana Travel. Pana aici nimic nou sub soare. Mecanismul este insa ingenios. Firma Tunisiana Travel face reclama la sejururi in… ati ghicit, in Tunisia. Incaseaza banii pentru sejur dupa care cu ceva timp inainte de plecare isi anunta clientii ca sejurul se anuleaza si bineinteles ca uita sa returneze banii. Si uite asa o firma de apartament inseala mai multi turisti carora nu le mai returneaza banii.

Ce puteti sa faceti ca sa nu patiti ca relamagiul nostru:

1. Asigurati-vă ca firma este inregistrata cu acte in regula. Pentru aceasta puteti intra pe site-ul Ministerului de Finante si cautati compania dupa nume si judet. Daca nu o gasiti cel mai probabil este o teapa. Daca o gasiti uitati-va la raportarile financiare. Daca are pierderi mari in anii anteriori sau daca este abia infintată riscul ca sa fie o teapa este destul de mare. Daca are datorii mari exista risc mare de a fi inselati pentru ca odata platiti banii catre societate va va fi foarte greu sa ii recuperati (probabil ca exista si alti creditori care incearca sa recupereze acesti bani de la aceasta companie)

2. Daca firma a trecut testul de mai sus atunci incercati sa aflati detalii de la persoane care au mai fost intr-o excursie cu aceasta firma. Faceti o cautare pe reclamagiu.ro, pe bloguri sau forumuri si vedeti parerea turistilor ce au fost deja plecati cu aceasta companie. Daca gasiti multe reclamatii sau opinii nu tocmai placute poate e mai bine sa incercati la o alta agentie.

3. Incercati sa platiti banii in doua transe: un avans cand faceti rezervarea si restul cu foarte putin timp inainte de plecare. Astfel va limitati pierderile (pierdeti numai avansul daca patiti ca si in cazul de mai sus).

Ce puteti face in cazul in care deja ati fost inselat:

1.Completati o reclamatie pe reclamagiu.ro . In acest fel alte persoane vor fi avertizate asupra companiei ce face acest tip de inselaciuni.

2. Va adresati OPC-ului si completati o reclamatie. In cazul in care acestia constata validitatea reclamatiei vor putea actiona in instanta firma pentru recuperarea prejudiciului.

3. In cazul in care nu ati recuperat banii dati va puteti adresa unei companii de recuperare de creante. Acestea pot fie sa cumpere datoria de la dumneavoastra platindu-vă o parte din suma pierduta, fie contra unui comision sa recupereze banii platiti de la compania in cauza.

4, Ultima modalitate de recuperare este sa va adresati instantei. Din pacate aceasta este varianta cea mai costisitoare si dureaza destul de mult timp.

Ati fost victima unei inselaciuni? Reclamati aici sau scrieti un comentariu despre cum ati reusit sa va recuperati banii.

Posted in Reclamatii.

Tagged with , , , .


WAYMISH

Acum ceva timp am participat la un curs si acolo am vizionat un filmulet cu titlul de mai sus.  Numele vine din limba engleza: Why Are You Making It So Hard to give you my money? (De ce faceti plata atat de dificila?). Nu a trecut nici o saptamana si am 3 exemple de companii care nu vor sa fie platite si vor neaparat sa mergem la concurenta:

1.  Skype este furnizorul de convorbiri via Internet (VoIP) cel mai cunoscut. Ofera atat convorbiri intre 2 calculatoare (PC2PC) care sunt gratuite cat si de la calculator la telefon (PC2Phone) care au un cost dar care este mult mai mic decat prin telefonia clasica in cazul convorbirilor internationale. Pentru ca sa folosesti serviciul al doilea trebuie sa-ti alimentezi contul. Sunt cateva metode, dar cea mai rapida pare a fi prin card bancar. Spun pare pentru ca atunci cand incerci sa faci plata te trimite la MoneyBookers care iti refuza plata daca ai card din Romania si te pun sa faci tranzactia prin ordin de plata sau WesternUnion care dureaza cateva zile. De ce in alte tari poti sa faci tranzactia prin PayPal si la noi nu? De ce nu sunt acceptate cardurile din Romania? Este un mister. Ce am facut eu probabil ca fac si alti potentiali clienti. Am mers la un chisc de ziare si am luat o cartela pentru convorbiri internationale si mi-am rezolvat problema. E drept ca m-a costat mai mult decat m-ar fi costat pe Skype convorbirea, dar nu amplatit comisioane bancare de 20 EUR pentru 10 EUR transferati si am avut cartela imediat. De ce nu vreti banii mei? De ce m-ati fortat sa merg la concurenta? Eram si raman clientul Skype pentru serviciile gratuite dar puteam sa fiu si pentru cele platite dar ei nu au vrut sa accepte banii mei.

2.Domeniile de internet se cumpara sau se inchiriaza. Astfel pentru a folosi domeniul www.reclamagiu.ro a fost nevoie sa inregistrez domeniul la organizatia care tine registrul de domenii web .ro. Din 10 Decembrie registrul european (cel care tine evidenta domeniilor cu extensia .eu) permite inscrierea numelui de site-uri ce contin diacritice. Adica as putea inregistra reclamații.eu. M-am adresat firmei prin care am facut inregistrarea altor domenii si in formularul de pe site mi-a dat eroare pentru ca ț nu este un caracter acceptat de formular. Am scris o reclamatie si primul raspuns a fost ca nu se pot inregistra domenii cu diacritice dupa care au revenit si au spus ca se pot dar la ei nu se pot inca. Or sa ma anunte cand. Asa ca am plecat in alta parte si am inregistrat vreo 15 domenii (echivalent a aprox. 300 EUR). De ce nu au vrut banii mei?

3. Un serviciu de gazduire web este cel care gazduieste site-urile cum ar fi acesta pe care-l vedeti acum. Practic se inchiriaza un spatiu pe un server de internet si se stocheaza paginile site-ului. Asa cum ati vazut mai sus am inregistrat mai multe domenii cu diacritice si acum cautam un server unde sa fie gazduite paginile acelor site-uri. Merg la furnizorul care face acest lucru pentru ale site-uri pe care le detin si cand introduc in formularul pentru gazduire domeniul (cu diacritice) primesc acelasi mesaj de eroare (caractere nepermise). Ce sa fac? Merg iarasi la o firma din afara tarii care se misca mai repede si care ma lasa sa folosesc diacritice cand firmele din Romania, care ar trebui sa fie direct interesate nu ma lasa? Nici voi nu vreti banii mei (vorbim de aprox 200 EUR de data asta)?

Sunt sigur ca si voi aveti cateva exemple de situatii in care diferite firme sau institutii in loc sa va serveasca si sa le platiti serviciile parca intentionat va pun cat mai multe piedici in achizitia acestora. Scrieti experientele voastre mai jos.

Posted in Uncategorized.


Criza stimuleaza cresterea tepelor

Se pare ca in ultima perioada, din cauza crizei financiare globale frecventa tepelor a crescut, cel putin asta se observa pe reclamagiu.ro.  Ce tepe au mai aparut:

1. Companiile de telecomunicatii promoveaza servicii pe care nu ti le mai ofera. Astfel Orange promoveaza Orange Young, te face sa iti reancarci cartela si apoi cand sa-ti activezi optiunea, Orange are o „defectiune tehnica” si iti refuza activarea.

2. Unele companii iti trimit prin posta plicuri cum ca poti castiga o suma mare de bani dar trebuie sa suni la un numar cu suprataxa (nu scrie ca e cu suprataxa dar e de tipul 090…..) si apoi te pun in asteptare. De castigat nu castigi si in final iti vine nota de plata la telefon si iti piere cheful de orice concurs.

3. Te duci sa cumperi o carte pentru copilul tau. Incerci sa o citesti si vezi ca este plina de greseli. Cand vrei sa o schimbi nu se poate iar editura iti spune ce ar trebui sa citesti in locul a ceea ce scrie dar nu iti da banii inapoi.

4. Ai ghinionul sa iti loveasca masina o alta masina asigurata la Carpatica. Nu esti de vina dar daca vrei sa iti folosesti masina nu ai decat sa scoti banii si sa platesti reparatia si asta pentru ca singura ta vina este ca traiesti in Romania si nimeni nu ia masuri pentru ca CSA doarme.

5. Te abonezi la Internet prin Romtelecom si iei si serviciul de voce de la ei. Din acelasi motiv ca la Orange, „motive tehnice” ei iti reziliaza servicul de Internet (cel pentru care ai facut de fapt contractul) si te pun sa platesti in continuare telefonul chiar daca nu ai nevoie de el.

6. O primarie din Romania a inventat o noua taxa, taxa pe copii de gradinita care este mai mare decat alocatia copiilor. Parca educatia pana la 10 clase era gratuita sau asta era inainte de Revolutie?

7. Cumperi diferite lucruri de care ai nevoie si ai ghinionul ca tocmai tie sa ti se strice ce ai cumparat. Mergi la Service si fie iti este revocata garantia, fie nu iti este reparat aparatul in timp util si singura sansa pe care o ai este sa iti cumperi inca o data acel lucru (poate de la o alta companie)

… si acestea sunt doar o mica parte din tepele institutionalizate. Voi peste ce alte tepe ati mai dat?

Posted in Reclamatii.

Tagged with , , , .


Fraude cu complicitatea companiilor de telefonie mobila

In ultima perioada am observat mai multe reclamatii legate de sustragerea unor sume prin inselarea abonatilor la serviciile de telefonie mobila.

Care este modul de operare? Clientul este sunat de catre o persoana care se recomanda ca fiind un angajat al operatorului de telefonie mobila. Pentru a fi credibil, clientului i se ofera o serie de date legate de contract, incluzand si datele personale. Apoi i se cere clientului sa faca anumite operatiuni pe telefonul mobil, operatiuni prin care se transfera o suma de bani catre un alt numar de telefon.

De ce clientii fac ceea ce le cere persoana de la telefon? Pentru ca fie li se spune ca au castigat un concurs si pentru a obtine premiul trebuie sa faca anumite operatiuni pe telefonul mobil, fie ca trebuie sa fie trecuti la un alt tip de serviciu, fie la o alta retea etc.

De ce operatorii de telefonie nu fac nimic? De ce ar face ceva? Prin aceste manevre le cresc incasarile, lucru binevenit in aceasta perioada. Apoi sumele nu sunt foarte mari asa ca de cele mai multe ori consumatorul se resemneaza cu pierderea si nu se mai lasa pacalit asa usor. Dar sunt peste 10 milioane de utilizatori de telefoane mobile in Romania si daca de la fiecare se fura 10 EUR se obtine o adevarata avere. In cazul tentativelor de phishing (un tip de frauda oarecum asemanator) bancile anunta clientii prin orice mijloace ca ele nu vor cere prin telefon sau e-mail datele personale ale clientului. De ce operatorii de telefonie mobil nu fac acelasi lucru? Probabil din cauza banilor. Daca nu fac nimic castiga mai mult decat daca isi protejeaza clientii.

Ce putem face ca sa ne protejam impotriva acestor fraude? Sa reclamam fraudele daca am fost victima. Sa fim atenti cui dam datele noastre personale. Sa cerem si un alt mod de a fi contactati (nu doar telefonic). Sa sunam noi la serviciul clienti pentru a confirma identitatea celu care suna inainte de a face transferul si nu in ultimul rand sa fortam companiile de telefonie sa blocheze toate numerele care se ocupa de acest tip de fraude.

Ati fost victima unei fraude similare? Spuneti-ne povestea dumneavoastra mai jos.

Posted in Uncategorized.

Tagged with , , .


Ce ar trebui sa contina o reclamatie

In ultima perioada am observat ca unii dintre utilizatorii reclamagiu.ro nu stiu ce ar trebui sa contina reclamatia pe care o posteaza pe site asa ca in continuare va ofer un scurt ghid de reclamagiu.

O reclamatie trebuie sa contina:

1. Descrierea pe scurt a evenimentului reclamat (de exemplu in data de … am cumparat de la magazinul … produsul … Acasa am descoperit ca acesta era expirat).

2. O scurta descriere a ceea ce ati facut dupa ce ati constatat evenimentul (de exemplu: m-am adresat conducerii magazinului si aceasta a refuzat sa imi inlocuiasca produsul, apoi m-am afresat ANPC si inca nu am primit un raspuns)

3. Ce anume doriti, cum vedeti dumneavoastra rezolvarea pentru reclamatia depusa (de exemplu doresc sa mi se restituie contravaloarea produsului defect sau doresc sa mi se inlocuiasca produsul sau sa mi se repare etc.)

Daca veti reusi sa scrieti o reclamatie care contine punctele de mai sus atunci sansele ca acesta sa se rezolve cresc. Daca mai credeti ca ar mai trebui adaugate elemente pentru o reclamatie de succes, va rog sa comentati mai jos.

Posted in Reclamatii.

Tagged with , , .


Condica de Sugestii si Reclamatii

Pe vremuri, in fiecare magazin sau institutie exista un caiet murdar si uzat, cu colturile foilor indoite si ingalbenite de trecerea timpului, pe care statea scris:”Condica de sugestii si reclamatii”. In acest caiet scriau pe rand cei care erau nemultumiti de serviciile oferite de institutia cu pricina si apoi, din cand in cand, cate un sef, sau un sefut, venea si le cerea angajatilor socoteala. Acestia dadeau cu subsemnatul, uneori erau si penalizati la salariu si cam la atat se reducea functia condicii de sugestii si reclamatii.

Vreau azi sa facem un pas inainte, vreau sa creem impreuna un astfel de caiet dar cu un alt scop. Vreau sa il folosim pentru a imbunatatii acest loc, acest site si cum acest site va este dedicat, va rog sa ne spuneti cum putem sa-l facem mai bun si mai folositor pentru voi.

Cum functioneaza aceasta condica? Simplu. Trebuie doar sa scrieti sugestiile si reclamatiile voastre la adresa reclamagiu.ro mai jos si bineinteles mai trebuie sa si votati care dintre acestea vi se par mai importante.

Va multumim

Posted in Reclamatii, Subiecte.

Tagged with , , .


Cum reactioneaza companiile din Romania la reclamatii?

Am incercat sa aflam ce se intampla cu reclamatiile postate pe reclamagiu.ro.  Dupa ce o reclamatie este postata pe site un mesaj este transmis catre compania al carei produs sau serviciu este reclamat. Prin acest mesaj repezentantii comaniei sunt invitati sa-si spuna pe site punctul de vedere. Pana acum majoritatea companiilor au ignorat aceste mesaje, cu cateva exceptii:

  • e-Flamingo a rezolvat reclamatia clientului si l-a rugat sa posteze modul de rezolvare pe site
  • ING urmareste periodic postarile si comentariile pe site dar nu a comentat in nici un fel articolele
  • BCR urmareste postarile dar nu a comentat articolele
  • Creative Catering a raspuns la mesajul trimis de reclamagiu.ro cerand detaliile celui ce apostat reclamatia dar nu a dorit sa posteze nimic pe site

Ce parere aveti? Asa reactioneaza companiile dn Romania la reclamatii? Ce putem face mai mult?

Posted in Reclamatii.

Tagged with , , , , , , .


Reclamatii rezolvate

Reclamagiu.ro functioneaza. Avem o reclamatie rezolvata pentru ca a fost observata pe acest site. Conform cometariului autorului articolului „Teapa de la e-Flamingo” „Masina a fost reparata in garantie (cum am spus si in ultimul post), iar la inlocuirea cuvei, cea initiala, avea o crapatura semnificativa plus o ureche a cuvei rupta (din cauza asta era cuva stramba), cat despre umflatura nu o sa stiu niciodata de unde a provenit, asa era initial(?), umflatura a provenit in urma transportului(?)…Doamna de la E-Flamingo au vorbit cu cei de la Whirpool si se pare ca asta e cauza repararii in garantie. Un mare plus este faptul ca aceeasi doamna de la E-flamingo a observat si postul meu de pe acest site, a facut legatura cu mine si m-a rugat ca clarific faptul ca masina a fost reparata in garantie, ceea ce mi se pare normal sa fac. De asemenea si-au cerut scuze de mai multe ori. Este de apreciat faptul ca E-Flamingo nu este indiferent la criticile on-line din moment ce au descoperit postul meu aici… ”

Multumim Demirsha pentru ca ai folosit reclamagiu.ro si pentru comentariile pertinente.

Ai o reclamatie? Posteaz-o aici!

Posted in Reclamatii.


Reclamatie Danonino

Mai jos puteti vedea cum o clienta a cumparat Danonino expirat si care avea data expirarii pe carton diferita de cea de pe produs. A fost cumparat de la MegaImage Mihai Bravu.

Posted in Reclamatii, Uncategorized.

Tagged with , , , .


Statul vrea sa ne impoziteze cu orice pret

Technorati Profile
De la 1 Mai va intra in vigoare impozitul forfetar. Cei care nu doresc sa plateasca acest impozit au, conform spuselor guvernantilor, posibilitatea de a inchidele firmele ce au pierderi sau nu realizeaza suficient profit. Dar inchiderea companiilor nu este chiar asa de usoara. In ultima perioada tot mai multe persoane au cerut incetarea activitatii companiilor a caror actionari erau. In continuare va prezentam opinia unia dintre acestia:

„Buna ziua,

Am aflat ca azi Guvernul discuta cu sindicate si patronate despre normele la impozitul forfetar.
Doresc sa trimit un mesaj pentru eventuala conferinta de presa ce va avea loc .
Sunteti singura porta voce care ma poate face auzit.
Intrebarea este simpla: daca ramane sa impozitam forfetar orice firma cu sau fara venituri, de ce nu se da o ordonanta prin care cei care doresc sa se suspende sau sa inchida definitiv activitatea sa o faca in decurs de o luna in regim de urgenta si gratuit de catre Registrul Comertului, fara alte costuri.
Am fost la Registrul Comertului din Iasi la 9-04-2009 si am cerut inchiderea activitatii la doua firme. Din pacate nu pot face inchiderea asa usor. Am fost reprogramat la 5 -05-2009 pentru ca sunt foarte multe firme inscrise iar taxa pe firma e aprox. 400 RON. Iata ca depasesc 1-05-2009, data limita de incadrare fara impozit forfetar fara vointa mea.
Paradoxul e ca bani de forfetar nu am si nici pentru inchiderea firmelor care zac cu cifra de afaceri ZERO.
Va multumesc pentru ajutor si sper sa ajunga intrebarea la cine trebuie.
Cu stima,
Florin”

Ce poti face in aceasta situatie? Aveti o companie si doriti sa o inchideti? Comentati mai jos.

Posted in Reclamatii.

Tagged with , , .